Τον τελευταίο καιρό τόσο οι Πυρήνες όσο και μεμονωμένα μέλη του Ε.ΠΑ.Μ. δεχόμαστε μια επίθεση φιλίας από άλλες πολιτικές δυνάμεις. Μας γίνονται προτάσεις για κοινή κάθοδο στις Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές, μας προσφέρονται θέσεις και ακούμε κάθε είδους υποσχέσεις. Αρχικά μας ξάφνιασε αυτό το ενδιαφέρον.
Κόμματα με πολλαπλάσια -υποτίθεται- ποσοστά, κόμματα “που ετοιμάζονται να κυβερνήσουν” να απευθύνονται σε εμάς προσφέροντάς μας συνεργασία επί ίσοις όροις. Γρήγορα όμως καταλάβαμε ότι το ΕΠΑΜ με τις κρυστάλλινες αρχές του και την αγωνιστικότητα των μελών του αποτελεί αξιοζήλευτο σύμμαχο και ελπίδα των Πολιτών για την απελευθέρωση της Πατρίδας από τα δεσμά του Χρέους που μας έχουν επιβάλλει.
Αν και είναι κολακευτικό όλο αυτό το ενδιαφέρον, για εμάς τους ΕΠΑΜίτες που αγωνιζόμαστε για την Εθνική Ανεξαρτησία και τη Λαϊκή Κυριαρχία, μας είναι ασήμαντες και αδιάφορες οι υποσχέσεις αυτές. Δεν θεωρούμε όμως ούτε ασήμαντες ούτε αδιάφορες τις επερχόμενες εκλογές.
Ενδεχομένως κάποιοι Πολίτες... να μην μπορούν να κατανοήσουν το πόσο σημαντικές είναι αυτές οι εκλογές για το μέλλον της Πατρίδας μας. Δεν τους κακολογούμε. Οι Πολίτες πένονται και υποφέρουν. Δέχονται μια πρωτοφανή επίθεση στα εισοδήματά τους, στο βιος τους. Κοινωνικές δομές που δημιουργήθηκαν με μόχθο και στερήσεις σήμερα καταστρέφονται από ένα δοσιλογικό και ανάλγητο καθεστώς. Ο κάθε Πολίτης στρέφεται στα προσωπικά και οικογενειακά του προβλήματα προσπαθώντας να περισώσει ότι μπορεί.
Όμως την ίδια στιγμή, υπάρχουν δυνάμεις που υπολογίζουν και αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα των εκλογών. Οι δυνάμεις αυτές δεν είναι μόνο οι συνήθεις διαπλεκόμενοι που πολύ θα ήθελαν να ράβουν και να ξηλώνουν πλατείες και πεζοδρόμια, διόδια και γεφύρια. Σε αυτούς έχουν προστεθεί και τεράστιες εταιρείες καθώς και κυβερνήσεις όπως φάνηκε από το συνέδριο που διοργάνωσε η Γερμανική κυβέρνηση στη Νυρεμβέργη την 23 Οκτωβρίου 2013 και στο οποίο συμμετείχαν 60 δήμαρχοι από την Ελλάδα.
Σε όσους δεν έχουν πληροφορηθεί το γεγονός αυτό ή δεν μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία του θα θέλαμε να τους πούμε με ότι συνδέεται άμεσα με τα φληναφήματα περί ιδιωτικοποιήσεων, αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης που ακούμε κάθε λίγο και λιγάκι από τα καθεστωτικά ΜΜΕ των εργολάβων. Προς χάριν συντομίας, από τώρα και στο εξής θα τα ονομάζουμε “ξεπούλημα της χώρας”.
Οι ξένες εταιρείες, οι ξένες κυβερνήσεις και οι συνεργάτες τους – όπως αποκάλεσε η κα Μέρκελ τους 60 Δήμαρχους που συμμετείχαν στο συνέδριο της Νυρεμβέργης- δεν ενδιαφέρονται ούτε για την Ελλάδα ούτε φυσικά για τους Έλληνες. Τους ενδιαφέρει το ξεπούλημα της χώρας μας. Αντιλαμβάνονται την Ελλάδα μόνο ως οικόπεδο. Τους ενδιαφέρει να απομυζήσουν το πλούτο της χώρας μας για να καθυστερήσουν τη πτώση των δικών τους σαθρών οικονομιών.
Μπροστά σε αυτήν την ολοκληρωτική επίθεση που δέχεται η χώρα μας τί θα πρέπει να κάνουμε εμείς στις επόμενες Δημοτικές εκλογές; Ποιόν υποψήφιο θα πρέπει να ψηφίσουμε και με ποιά κριτήρια;
Επανειλημμένα το Ε.ΠΑ.Μ έχει απευθύνει πρόταση συνεργασίας σε άλλες πολιτικές δυνάμεις θέτοντας ως βάση συνεννόησης τα 5 Προτάγματα: Διαγραφή Χρεών, Ακύρωση Μνημονίων, Εθνικό Νόμισμα, Τιμωρία Ενόχων και Νέο Σύνταγμα. Βρισκόμαστε στο ΕΠΑΜ και αγωνιζόμαστε για αυτά τα πέντε Προτάγματα γιατί τα πιστεύουμε αληθινά. Συνεπώς ο κάθε υποψήφιος που ζητά τη συνεργασία μας θα πρέπει να βρει τον τρόπο να αγωνιστεί για αυτά σε τοπικό επίπεδο.
Ένα πρώτο πεδίο αγώνα είναι ιδιωτικοποιήσεις. Ο υποψήφιος Δήμαρχος που θα στηρίξει το ΕΠΑΜ θα πρέπει καθαρά και ξάστερα να δηλώσει ότι στο Δήμο που θα αναλάβει, δεν θα δεχτεί να γίνει καμία ιδιωτικοποίηση, κανένα ξεπούλημα Δημόσιας περιουσίας για να αποπληρωθεί το παράνομο Χρέος που μας έχουν φορτώσει. Αντιθέτως θα πρέπει να είναι έτοιμος να συγκρουστεί με το δοσιλογικό καθεστώς χρησιμοποιώντας κάθε μέσο και κινητοποιώντας τους Δημότες.
Ένα δεύτερο πεδίο αγώνα είναι οι κατασχέσεις. Έχουν λυσσάξει οι χρεοκοπημένες Τράπεζες να κατασχέσουν την ιδιωτική περιουσία των Πολιτών αν και είναι αυτοί οι ίδιοι οι Πολίτες που έχουν φορτωθεί το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών. Σε αυτές έχει προστεθεί και ο εισπρακτικός μηχανισμός του χρεοκοπημένου καθεστώτος που εισβάλλει στις οικογένειες χαρατσώνοντας το εισόδημά τους, κατάσχοντας συντάξεις, ενοίκια, καταθέσεις και κατοικίες.
Το ΕΠΑΜ απαιτεί από τον κάθε υποψήφιο Δήμαρχο να δηλώσει ξεκάθαρα ότι στο Δήμο που θα αναλάβει, δεν θα δεχτεί καμία κατάσχεση των περιουσιών των Δημοτών και για κανένα λόγο. Αντιθέτως θα πρέπει να προετοιμαστεί για σύγκρουση με τις Τράπεζες και το καθεστωτικό εισπρακτικό μηχανισμό με κάθε τρόπο κινητοποιώντας και τους Δημότες.
Το τρίτο πεδίο αγώνα αφορά τα Δημοτικά Τέλη. Κατανοούμε ότι αρκετοί υποψήφιοι έχουν μεγαλεπήβολα σχέδια για τις πόλεις τους. Πώς όμως τα υλοποιήσουν; Οι Τράπεζες και η καθεστωτική κυβέρνηση έχουν προ πολλού χρεοκοπήσει. Οι Πολίτες όχι μόνο δεν μπορούν να φορτωθούν επιπλέον αυξήσεις στα δημοτικά τέλη αλλά αντιθέτως στενάζουν κάτω από το βάρος τους. Εμείς στο ΕΠΑΜ πιστεύουμε ότι θα πρέπει να διαφοροποιηθούν τα δημοτικά τέλη αναλόγως της ιδιότητας του κάθε δημότη.
Για παράδειγμα, θα πρέπει να μειωθούν τα τέλη που πληρώνουν οι Πολίτες κάθε Δήμου και να αυξηθούν τα τέλη που πληρώνουν τα υποκαταστήματα των Τραπεζών καθώς και τα καταστήματα των ξένων αλυσίδων. Θεωρούμε απαράδεκτο οι Τράπεζες που απομυζούν τους Δημότες να μην συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία μέσω των Δημοτικών Τελών. Θεωρούμε απαράδεκτο οι εκπτωτικές αλυσίδες που πωλούν φτηνιάρικα και μερικές φορές αποδεδειγμένα επικίνδυνα προϊόντα να μην συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία.
Το τελικό και πιο σημαντικό πεδίο αγώνα αφορά τη διοίκηση του Δήμου. Εμείς στο ΕΠΑΜ πιστεύουμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να αναλάβουν τη διοίκηση του κάθε Δήμου οι ίδιοι οι Πολίτες. Δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι και σύμβουλοι δεν μπορούν να ζητούν μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια την ψήφο των Πολιτών και να την διαχειρίζονται ως εν λευκώ εξουσιοδότηση για να πράξουν ότι θέλουν. Αντιθέτως οι Πολίτες θα πρέπει συνεχώς να ενημερώνονται για τα δημοτικά θέματα και να αποφασίζουν τι θα πρέπει να γίνει. Αυτό είναι εφικτό μέσω της εισαγωγής τριών καινοτομιών:
1. Της ανάρτησης όλων των οικονομικών στοιχείων κάθε Δήμου στο Διαδίκτυο σε μορφή κατάλληλη προς επεξεργασίας από τους Πολίτες. Αυτό ήδη εφαρμόζεται σε δήμους του εξωτερικού που χρησιμοποιούν την διαδικτυακή πλατφόρμα “Ανοιχτής γνώσης” (okfn.org) ή άλλες παρόμοιες.
2. Της εισαγωγής της Ανακλητότητας για κάθε δημοτικό άρχοντα. Ο Δήμαρχος ή οι αντιδήμαρχοι που θα πράξουν άλλα από αυτά που έχουν υποσχεθεί στους Πολίτες θα πρέπει να αντικαθίστανται αμέσως.
3. Της δημιουργίας του “Δημοσκοπικού Δήμου” όπως ορίζεται από τον καθηγητή της Πολιτική Επιστήμης και πρώην Πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Κοντογιώργη. Σύμφωνα με τον καθηγητή οι ίδιοι οι Πολίτες θα πρέπει να αποφασίζουν για τα θέματα του Δήμου μέσω δημοσκοπήσεων, γενικών συνελεύσεων αλλά και συνελεύσεων σε επίπεδο γειτονιάς, με τη φυσική παρουσίας ή μέσω του Διαδικτύου.
Οι Πολίτες έχοντας ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία των Δήμων, με τη δύναμη να ανακαλούν όσους δεν θα εργάζονται για το κοινό συμφέρον καθώς και με τη συνεχή συμμετοχή τους σε αληθινά δημοκρατικές διαδικασίες διακυβέρνησης θα μετατρέψουν τους Δήμους σε αληθινά κάστρα Δημοκρατίας. Αυτή η πρωτόγνωρη -για τη σύγχρονη Ελλάδα- Δημοκρατία μπορεί να παίξει αποφασιστικό ρόλο στον αγώνα για την απελευθέρωση της χώρας μας από το ζυγό του Χρέους και να μας οδηγήσει σε ένα λαμπρό μέλλον Λαϊκής Κυριαρχίας και Εθνικής Ανεξαρτησίας.
Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι το Ε.ΠΑ.Μ με τον αυθεντικό και συνεπή λόγο κατά της ευρωζώνης θα είναι παρόν και στις Ευρωεκλογές. Εκεί μαζί με τα νέα κινήματα από όλη την Ευρώπη θα δώσουμε μια ηχηρή απάντηση κατά της Ε.Ε. και της ευρωζώνης. Θα σταθούμε δίπλα στους νέους Ευρωπαίους συναγωνιστές μας και θα παλέψουμε μαζί τους για την εθνική ανεξαρτησία και τη δημοκρατία. Θα παλέψουμε για την Ευρώπη όπου ιστορικά ο κάθε συγκροτημένος λαός χωριστά κατέκτησε ελευθερίες και δικαιώματα. Μας ενώνει όλους ο κοινός μας στόχος’ μια Ευρώπη ελεύθερη από τράπεζες και αγορές που θα αποτελείται από ελεύθερους και εθνικά ανεξάρτητους λαούς.
Στη συνέχεια θα ακούσετε τις θέσεις του ΕΠΑΜ για την πολιτική αξιοπρέπεια που πρέπει να χαρακτηρίζει τους Δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Ποιον θα ψηφίζαμε και θα στηρίζαμε για Δήμαρχο
Το θέμα για τις αυτοδιοικητικές εκλογές έχει ανοίξει. Δεν θα συζητήσουμε ονόματα, αλλά θα συζητήσουμε για αρχές που κατά την γνώμη μας πρέπει να ακολουθήσει αυτός που θα διεκδικήσει την ψήφο των πολιτών, για μια νέα αυτοδιοικητική αρχή.Ας τις ονομάσουμε οι “15 λαϊκές εντολές” για την αναφορά σε αυτές.
1. Ο Δήμαρχος δεν αφήνει την εργασία του. Από αυτήν έγινε γνωστός, μέσα από αυτή καταξιώθηκε ως ηγετική, ακέραια, επινοητική, καθοδηγητική και αποτελεσματική προσωπικότητα και μέσα από αυτή βιοπορίζεται. Μέσα από αυτή βιώνει και ανιχνεύει τα προβλήματα της πόλης και των πολιτών.
2. Αποποιείται, αυτός και οι υποψήφιοι σύμβουλοι του, με δημόσια δήλωση, το μισθό που του αναλογεί από την θέση που θα καταλάβει. Αν ο νόμος προβλέπει αντιμισθίες και έξοδα παράστασης, θα εκχωρούνται στο Δημοτικό Ταμείο. Στο τέλος της χρήσης ο Ταμίας θα πληρώνει τον φόρο που θα αντιστοιχεί στις οιονεί αμοιβές τους. Έξοδα κίνησης και παράστασης πληρώνονται από το Ταμείο του Δήμου αφού προηγούμενα ελέγχονται για την σκοπιμότητά τους και έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
3. Δεν χρειάζονται αμοιβές για να μπει πολίτης στην Υπηρεσία των Πολιτών. Αντίθετα, η άρνηση της αμοιβής αποτελεί την λυδία λίθο της εθελοντικής του παρουσίας στα κοινά και η πεμπτουσία της Υπηρεσίας προς το Κοινωνικό Σύνολο.
4. Οι υποψήφιοι, με την έναρξη των διαδικασιών ανάδειξής τους, δημοσιοποιούν την περιουσιακή τους κατάσταση καθώς και των συγγενών τους πρώτου βαθμού. Κάθε χρόνο, ακολούθως, μέχρι και δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή τους από το αξίωμα δημοσιεύουν τις μεταβολές της, αλλά και το «πόθεν έσχες» των μεταβολών.
5. Οι τραπεζικοί λογαριασμοί των υποψηφίων και των αιρετών του Δήμου είναι ανοιχτοί σε ανεμπόδιστο έλεγχο με εξουσιοδότηση που προκαταβολικά υπογράφεται προς τις αρμόδιες αρχές.
6. Δηλώνει εξ αρχής τις πιθανές συγκρούσεις Δημοτικών και Προσωπικών του συμφερόντων που πηγάζουν από σχέσεις αυτού ή των συγγενών του μέχρι 3ου βαθμού με Οικονομικά Πρόσωπα που συναλλάσσονται με τον Δήμο.
7. Κανένα από αυτά τα πρόσωπα δεν μπορεί να αναλάβει δουλειές του Δήμου κάτω από οιασδήποτε συνθήκες και παρά τις επικλήσεις «περί ελευθερίας της αγοράς».
8. Καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό της Δημοτικής Πολιτικής παίζει το Επιστημονικό Προσωπικό του Δήμου και τον αποφασιστικό ρόλο έχει το Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ο Δήμαρχος προΐσταται. Ο Δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι δεν είναι ούτε πολεοδόμοι, ούτε αρχιτέκτονες, ούτε μηχανικοί ούτε γιατροί, ούτε τα γνωρίζουν όλα. Αντίθετα, το μόνο που πρέπει να γνωρίζουν καλά είναι να εμπιστεύονται, να αξιοποιούν και να μην ακυρώνουν τα στελέχη του Δήμου.
9. Τα προβλήματα ιεραρχούνται από τις υπηρεσίες του. Εξ αυτών τα ώριμα έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο τα οποία και συζητούνται. Έχει προηγηθεί εξαντλητική διαβούλευση και με συνελεύσεις των Πολιτών ιδίως όταν τα ζητήματα είναι ιδιαιτέρως σοβαρά. (π.χ. Περιφερειακός, νοσοκομείο – δημαρχείο, σχέδιο πόλης, σκουπίδια κτλ) και έχουν τοποθετηθεί όλοι οι επιστημονικοί φορείς της πόλης.
10. Τα αιτήματα των Πολιτών ποτέ δεν γίνονται στο Δήμαρχο απ’ ευθείας. Γίνονται σε ειδική προς τούτο υπηρεσία, η οποία τα παραλαμβάνει, διευκολύνοντας τον αιτούντα να τα διατυπώσει ή να τα καταγράψει, τα ιεραρχεί και τα παρουσιάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες για μελέτη και αιτιολογημένη έγκριση ή απόρριψη.
11. Εάν ο πολίτης επιμένει για την προτεραιότητα του αιτήματός του, παρουσιάζεται μπροστά σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στο οποίο αναπτύσσει το θέμα του και αιτιολογεί την σπουδαιότητα ή προτεραιότητα του δικού του προβλήματος σε σχέση με την ιεράρχηση του συνόλου των ζητημάτων από τις υπηρεσίες. Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν αποφασίζει αμέσως, αλλά κατόπιν συνεδρίασης με τους διευθυντές των υπηρεσιών του Δήμου. Απαντά εγγράφως και δημοσιοποιεί το αίτημα του πολίτη και την απάντησή του.
12. Στο γραφείο του Δημάρχου και των αντιδημάρχων τηρείται πρωτόκολλο των επισκεπτών του και του λόγου που χρειάστηκε να παραχωρήσει την συνάντηση. Η συνάντηση γίνεται παρουσία της γραμματέως και τηρούνται πρακτικά. Οι συναντήσεις δημοσιοποιούνται.
13. Στο τέλος κάθε χρόνου, ενώπιον συνέλευσης των Πολιτών, ο Δήμαρχος κάνει απολογισμό του έργου της Δημοτικής Αρχής και παρουσιάζει το πρόγραμμα για τον επόμενο χρόνο. Ταυτόχρονα κάνει και οικονομικό απολογισμό. Απαντάει εξαντλητικά σε όλα τα ερωτήματα και ακούει όλες τις τοποθετήσεις των Πολιτών.
14. Τα ρουσφέτια, οι άνευ λόγου προσλήψεις, οι απ’ ευθείας αναθέσεις, οι χάρες κάθε είδους και η περιφορά σε κοινωνικές εκδηλώσεις προς άγραν ψηφαλακίων είναι τελειωμένες. Η αξιοκρατία και η αξιοπρέπεια είναι σημαία του Δήμου και για την διασφάλισή της τίθενται κριτήρια ευθύς εξ αρχής σε δημόσια συνεδρίαση για να μην είναι φωτογραφικά.
15. Κάθε χρόνο μπαίνει μπροστά ένα φλέγον θέμα της πόλης που ζυμώνεται στους Πολίτες και επιδιώκεται η καλύτερη λύση του. Κινητοποιούνται εθελοντές οι οποίοι τυγχάνουν της υποστήριξης του Δήμου και όλες οι δυνάμεις του δήμου συντείνουν στην επίλυση του θέματος. Για παράδειγμα, φέτος είναι το έτος Καθαριότητας, τον επόμενο χρόνο είναι το έτος Αλληλεγγύης, το επόμενο είναι το έτος Παιδείας, το επόμενο είναι το έτος της Επιχειρηματικότητας και κάθε χρόνο είναι το έτος του Πολίτη. Η κινητοποίηση και συμμετοχή των Πολιτών σίγουρα θα βγάλει σπουδαίο έργο και σπουδαίες ιδέες.
Ο στόχος πρέπει να είναι βιώσιμες δομές και σταθερά αποτελέσματα, ώστε να μην χρειάζεται κάθε χρόνο να δαπανώνται κονδύλια για ράβε – ξήλωνε. Στόχος είναι να αφήσουμε μια πόλη και μια περιοχή στα παιδιά μας καλύτερη κάθε μέρα, με το μικρότερο δυνατό κόστος για την κοινωνία και με τον καλύτερο αποτέλεσμα για κάθε δαπάνη.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα και έναν τέτοιο υποψήφιο Δήμαρχο πιστεύουμε ότι θα ψήφιζε και θα στήριζε όλη η πόλη.
Ένας τέτοιος υποψήφιος δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει πρόγραμμα αντίθετο από το συνολικό συμφέρον της πόλης.
Ένας τέτοιος Δήμαρχος θα μπορούσε να εγγυηθεί την πρόοδο της πόλης προς το μέλλον.
Τέτοιοι και άλλοι λαϊκοί κανόνες κόβουν τα πόδια και τα φτερά κάθε τυχοδιώκτη και κάθε υποψήφιου διαπλεκόμενου.
Αυτοί οι κανόνες δεν αποκλείονται από τον Κώδικα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διότι προβλέπουν την εθελοντική εφαρμογή τους.
Αν εφαρμοστούν από κάποιον, όμως, και δεν εφαρμοστούν από τους άλλους, οι άλλοι δεν έχουν καμιά τύχη. Θα συντριβούν στις κάλπες.
Δεν είναι πλέον επαρκείς οι ιδεολογικές, κομματικές ή οι προσωπικές προγραμματικές επιλογές. Ούτε χρειάζονται απαραιτήτως στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το σπουδαιότερο έλλειμμα, που μας έφερε ως εδώ, είναι έλλειμμα πολιτικής ηθικής. Της ηθικής πχ του Αριστείδη που ψήφισε «μαύρο» κατά του εαυτού του όταν του το ζήτησε αναλφάβητος πολίτης που δεν τον γνώριζε.
Δεν είμαστε ούτε ρομαντικοί, ούτε αιθεροβάμωνες, για να προλάβω μερικούς. Απόλυτα ρεαλιστές είμαι. «Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ», αν δεν αρχίσουμε από κάπου. Και καλό είναι να αρχίσουμε από εδώ που γνωρίζει καλά ο ένας τον άλλον και με αυτό τον τρόπο. Τα υπόλοιπα θα έλθουν. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι μας ενδιαφέρει ο τόπος μας και η πόλη μας. Και όχι το Εγώ μας, για να μιλήσω για το λιγότερο κακό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου