ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Στα χρόνια της βαρβαρότητας των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων είναι όντως αναμενόμενη η ευθεία επίθεση στην παιδεία μέσω της συγχώνευσης σχολικών μονάδων που αποσκοπεί στην υποτιθέμενη εξοικονόμηση κρατικών δαπανών, όταν οι σύμβουλοι της κυβέρνησης για το περίφημο PSI εισέπραξαν 17,4 εκατομμύρια ευρώ! Πρόκειται για το γνωστό παραμύθι των δήθεν μεταρρυθμίσεων που έχουν καταστρέψει την ελληνική οικονομία σκοτώνοντας αργά αλλά σταθερά τον κοινωνικό ιστό της πατρίδας μας με τη μαζική φτωχοποίηση της πλειοψηφίας των πολιτών, την υπερφορολόγηση και τον πολλαπλασιασμό των ανέργων συμπολιτών μας και ιδίως των νέων όπου η ανεργία έχει αγγίξει το 60%.
“Παραδόξως” στον Δήμο μας αυτό το σχέδιο ξεκινά από τη συγχώνευση του 1ου και του 6ου Δημοτικού Σχολείου, τα οποία είχαν να επιδείξουν πλούσιες εξωσχολικές δραστηριότητες που συνέβαλαν στην κατά το δυνατόν πληρέστερη εκπαίδευση των παιδιών μας. Με το πρόσφατο συμπληρωματικό μνημόνιο γίνεται εκτενής αναφορά στην παιδεία και στον «εξορθολογισμό της» που έχει ήδη γίνει, αλλά αναφέρεται ‘ότι «χρειάζονται περαιτέρω μέτρα για να βελτιωθεί η ποιότητα του συστήματος παιδείας σε όλες τις βαθμίδες».
Συγκεκριμένα αναφέρεται:
«Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το σύστημα έχει σημαντικά εξορθολογιστεί. Το σύστημα ήταν εξαιρετικά αναποτελεσματικό, και η Ελλάδα είχε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά των ωρών όλων των χωρών του ΟΟΣΑ στη διδασκαλία. Πολλές οργανωτικές δυσκαμψίες παρεμπόδιζαν μια ορθολογική κατανομή του προσωπικού. Ο εξορθολογισμός του δικτύου του σχολείου και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και σε ώρες διδασκαλίας έχουν φέρει την Ελλάδα πιο κοντά στο μέσο όρο του ΟΟΣΑ.
Ως αποτέλεσμα αυτών των βημάτων και άλλα μέτρα πρέπει να ληφθούν, όπως η νέα ηλεκτρονική βάση δεδομένων των σχολείων καθώς και να συντελεστούν οι νομικές αλλαγές προκειμένου να επιτραπεί η δυνατότητα της υποχρεωτικής μεταφοράς προσωπικού. Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 είναι μόνο 2.000 έκτακτοι εκπαιδευτικοί που καλούνται να ανταποκριθούν στη ζήτηση, σε σύγκριση με περίπου 15.000 το 2011-2012. Έτσι μειώνεται σημαντικά το μισθολογικό κόστος, όπως συμφωνήθηκε στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ). Οι λειτουργικές δαπάνες έχουν επίσης μειωθεί.»
Αυτό που σαφώς αποκρύπτεται όμως είναι ότι έτσι κι αλλιώς το ποσοστό της δαπάνης για την παιδεία επί του ΑΕΠ στη Ελλάδα είναι το χαμηλότερο στη Ευρωζώνη (4,1%) και ένα από τα χαμηλότερα στη Ευρώπη των 27 (μαζί με την Ρουμανία που είναι και αυτή στο 4,1%) μετά τη Σλοβακία (4%) και τη Βουλγαρία (3.6%). Επίσης αν συνυπολογίσει κανείς τη συρρίκνωση του ΑΕΠ στην Ελλάδα από τα χρόνια της κρίσης τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά. Τα παραπάνω αφορούν στοιχεία της Eurostat για το 2011.Το περίεργο είναι ότι σε όλες τις εκθέσεις της Eurostat και του ΟΟΣΑ που επικαλούνται τα μνημόνια, χρησιμοποιούν στοιχεία για τη δαπάνη της παιδείας στην Ελλάδα που σταματούν στο 2005 (βάση δεδομένων της Eurostat και της Παγκόσμιας τράπεζας). Οπότε με ποια κριτήρια χρειάζεται αυτό το είδος του «εξορθολογισμού» η παιδεία στην Ελλάδα; Με τα κριτήρια αποκλειστικά του κόστους και τις απαιτήσεις της τρόικας και των δανειστών; Και της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης της παιδείας καταστρατηγώντας απροσχημάτιστα πλέον τη συνταγματική επιταγή σύμφωνα με την οποία η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους (άρθρο 16, παράγρ. 2), καθώς και το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας για όλους τους Έλληνες (άρθρο 16, παράγρ. 4);
Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι αποπειράται η πλήρης διάλυση της παιδείας στην πατρίδα μας.
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο της γενικής και άκριτης αποσάθρωσης συγκαταλέγεται και η απόπειρα συγχώνευσης του 1ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και την αναπόφευκτη μείωση του χρόνου που θα διαθέτει κάθε εκπαιδευτικός για να ασχολείται με κάθε μαθητή χωριστά. Είναι επομένως προφανές ότι η επιχειρούμενη “μεταρρύθμιση” αποσκοπεί ευθέως στην υποβάθμιση της ποιότητας της παιδείας που απολαμβάνουν τα παιδιά μας, ενώ συγχρόνως επιτυγχάνει την ελλιπέστερη εκπαίδευσή τους, ώστε να εξανεμιστούν οι όποιες ελπίδες της κοινωνίας μας για ανάσταση και πραγματική ανάπτυξη.
Η προστασία του Κοινωνικού Κράτους Δικαίου και της Παιδείας καθιστά τα κράτη ανθρώπινα και όχι απλούς οικονομικούς μηχανισμούς.
Το ΕΠΑΜ Χολαργού Παπάγου δηλώνει ότι είναι και θα σταθεί με κάθε τρόπο αλληλέγγυο στο πλευρό των γονέων του 1ου και του 6ου Δημοτικού σχολείου και προτείνει πολυμέτωπη αντιμετώπιση του ζητήματος. Συγκεκριμένως καλεί του γονείς και όλους τους πολίτες του :
● Να παραβρεθούν στην στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έχει οριστεί για τη Τρίτη 3/6/2014 στις 6:00 μμ στο Δημαρχείο με σκοπό την δέσμευση του Δ.Σ. για τις απαραίτητες νομικές ή άλλες κινήσεις που θα πάρει για την αποτροπή αυτής της συγχώνευσης.
● Να απαιτήσουν να κληθεί να αιτιολογήσει ο Διευθυντής Π.Ε. Β΄ Αθηνών κ. Πάρης Βεντήρης την εισήγησή του στο Υπουργείο Παιδείας για τη συγχώνευση των σχολείων. Επίσης να μας εξηγήσει γιατί στην εισήγησή του επικαλέστηκε ψευδώς την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου 239/2013 για δήθεν αίτημα του ίδιου του Δήμου για αυτή την συγχώνευση.
● Να απαιτήσουν από τον Δήμο να δεσμευτεί ότι θα επιδιώξει με νομικές ενέργειες την ακύρωση της τυχόν απόφασης για συγχώνευση των σχολείων του δήμου μας, καθώς και την αναστολή εκτέλεσης της προτεινόμενης απόφασης.
● Να απαιτήσουν από τον Δήμο να δοθεί δημοσιότητα στο θέμα και να συντονίσει τις ενέργειές του με άλλους δήμους που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.
● Να συνδράμουν το διδακτικό προσωπικό των σχολείων σε τυχόν δικές τους νομικές ενέργειες.
● Να ζητήσουν με έγγραφο των οικείων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων προς τον Υπουργό Παιδείας τη ματαίωση υλοποίησης της προτεινόμενης απόφασης.
ΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΟΛΑΡΓΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ ΕΝΟΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙ ΕΝΟΣ ΜΑΚΡΟΠΝΟΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ, ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΜΟΝΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Χολαργός, 3 Ιουνίου 2014
ΕΠΑΜ ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου